- Rezervace
- Tel.: +420 702 163 158
- E-mail: recepce@rapidplzentenis.cz
Novinky
Novinkou pro tento ročník bude povolení hostování za přísných podmínek. Uvidíme, jak toto pravidlo bude funogvat.
Start hráče ve dvou týmech – hostování
Platí omezení povolení startu hráčů ve dvou a více týmech v rámci různých lig, tzn. není povoleno zapsání hráče na více než jednu soupisku v rámci soutěže Davis cup Plzeň-město, kromě hostování. Výjimky z tohoto pravidla budou pouze pro kritické situace, která by vedla k vyřazení družstva ze soutěže pro malý počet hráčů v týmu.
Hostování bude povoleno vedením soutěže po splnění několika pravidel:
- Hostování musí být domluveno před startem soutěže, tzn. před uzavřením soupisek
- Hostování bude možné VŽDY pouze z nižší do vyšší ligy
- Hostující hráč musí být zapsán vždy na poslední místo soupisky
- Hostující hráč musí být označen na soupisce i v zápise o utkání (H)
- Hostování musí být schváleno oběma kluby i vedením soutěže
- Každý hráč může hostovat pouze v jednom dalším klubu
- Každý klub může mít na hostování pouze jednoho hráče
V novém ročníku zůstane zachováno pravidlo, co se odehraných zápasů týče. Loni došlo k situaci, kdy tým chtěl hrát, ale nenašel soupeře a tím pak nesplnil limit počtu odehraných utkání, proto se toto pravidlo upravuje tak, že každý tým musím do konce června mít odehráno min. 4 utkání nebo všechna svoje domácí utkání.
Loni se docela osvědčilo, zavedení papírových zápisů z utkání. Problémy okolo zápisů a následných dohadů zmizely. Povinnost vést a udržovat papírový zápis z utkání bude mít vždy domácí družstvo bez ohledu na výsledek utkání. V zápise došlo k malým úpravám, nově jsou zavedeny kolonky pro podpisy zástupců obou týmů. V praxi to bude znamenat, že domácí mužstvo bude mít vytištěný dokument, do kterého se zapíší sestavy a výsledky jednotlivých zápasů. Po tom zápis musí být podepsán zástupcem každého týmu. Domácí tým má povinnost tento dokument udržovat k nahlédnutí do konce ročníku. Domácí tým poté vyplní zápis elektronicky a odešle vedení soutěže na email vysledky@rapidtenisplzen.cz .
Přihlášení týmu
Tým bude přihlášen do soutěže po zaslání přihlášky na email a zaplacení startovného 300Kč/tým na účet Davis cupu : 150 279 0027 / 3030, vedený u Airbank. Do poznámky při převodu nutno vložit jméno týmu. Vybrané peníze budou použity na zaplacení poplatku ČTS a na ceny pro vítězné týmy v jednotlivých ligách. Přihlašování bude probíhat do 30.dubna 2025.
Hrací období
Davis cup Plzeň-město se bude hrát od 1.května do 31.srpna 2025, mezní termín zaslání vyplněných zápisů o utkání je 1.září 2025. Od začátku do konce září dostanou prostor barážová utkání o postup do vyšší soutěže.
Časový harmonogram zápasů
Každý tým MUSÍ dodržet systém odehrání minimálně 2 zápasů do konce května, 4 zápasů do konce června nebo všechna domácí utkání a zbytek do konce termínu souteže. Při nedodržení této podmínky budou týmu odečten 1 bod z celkové tabulky za každé nesehrané utkání.
Bodování
Soutěž se bude bodovat dle bodováním ČTS, tzn. výhra týmu je 2 body do tabulky, prohra za 1 bod a nenastoupení nebo kontumace zápasu za 0 bodů.
Systém zápasů
Nasazování hráčů do zápasů bude dle zvyklostí na soupisky. Před sezonou kapitáni sepíší soupisku libovolně, není žádný žebříček. V sezoně musí být tato soupiska dodržena, pokud se oba kapitáni nedomluví na místě jinak. Tuto skutečnost bude nutné uvést do poznámky v zápise o utkání.
Více informací v Pravidla Davis cupu (pdf).