začátek stránky
RAPID PLZEŇ TENIS
RAPID PLZEŇ TENIS

Novinky

Novinkou pro tento ročník bude povolení hostování za přísných podmínek. Uvidíme, jak toto pravidlo bude funogvat.

Start hráče ve dvou týmech – hostování
Platí omezení povolení startu hráčů ve dvou a více týmech v rámci různých lig, tzn.  není povoleno zapsání hráče na více než jednu soupisku v rámci soutěže Davis cup Plzeň-město, kromě hostování. Výjimky z tohoto pravidla budou pouze pro kritické situace, která by vedla k vyřazení družstva ze soutěže pro malý počet hráčů v týmu.

Hostování bude povoleno vedením soutěže po splnění několika pravidel:

  1. Hostování musí být domluveno před startem soutěže, tzn. před uzavřením soupisek
  2. Hostování bude možné VŽDY pouze z nižší do vyšší ligy
  3. Hostující hráč musí být zapsán vždy na poslední místo soupisky
  4. Hostující hráč musí být označen na soupisce i v zápise o utkání (H)
  5. Hostování musí být schváleno oběma kluby i vedením soutěže
  6. Každý hráč může hostovat pouze v jednom dalším klubu
  7. Každý klub může mít na hostování pouze jednoho hráče


V novém ročníku zůstane zachováno pravidlo, co se odehraných zápasů týče. Loni došlo k situaci, kdy tým chtěl hrát, ale nenašel soupeře a tím pak nesplnil limit počtu odehraných utkání, proto se toto pravidlo upravuje tak, že každý tým musím do konce června mít odehráno min. 4 utkání nebo všechna svoje domácí utkání.

Loni se docela osvědčilo, zavedení papírových zápisů z utkání. Problémy okolo zápisů a následných dohadů zmizely. Povinnost vést a udržovat papírový zápis z utkání bude mít vždy domácí družstvo bez ohledu na výsledek utkání. V zápise došlo k malým úpravám, nově jsou zavedeny kolonky pro podpisy zástupců obou týmů. V praxi to bude znamenat, že domácí mužstvo bude mít vytištěný dokument, do kterého se zapíší sestavy a výsledky jednotlivých zápasů. Po tom zápis musí být podepsán zástupcem každého týmu. Domácí tým má povinnost tento dokument udržovat k nahlédnutí do konce ročníku. Domácí tým poté vyplní zápis elektronicky a odešle vedení soutěže na email vysledky@rapidtenisplzen.cz .

Přihlášení týmu
Tým bude přihlášen do soutěže po zaslání přihlášky na email a zaplacení startovného 300Kč/tým na účet Davis cupu : 150 279 0027 / 3030, vedený u Airbank. Do poznámky při převodu nutno vložit jméno týmu. Vybrané peníze budou použity na zaplacení poplatku ČTS a na ceny pro vítězné týmy v jednotlivých ligách. Přihlašování bude probíhat do 30.dubna 2025.

Hrací období
Davis cup Plzeň-město se bude hrát od 1.května do 31.srpna 2025, mezní termín zaslání vyplněných zápisů o utkání je 1.září 2025. Od začátku do konce září dostanou prostor barážová utkání o postup do vyšší soutěže.

Časový harmonogram zápasů
Každý tým MUSÍ dodržet systém odehrání minimálně 2 zápasů do konce května, 4 zápasů do konce června nebo všechna domácí utkání a zbytek do konce termínu souteže. Při nedodržení této podmínky budou týmu odečten 1 bod z celkové tabulky za každé nesehrané utkání.

Bodování
Soutěž se bude bodovat dle bodováním ČTS, tzn. výhra týmu je 2 body do tabulky, prohra za 1 bod a nenastoupení nebo kontumace zápasu za 0 bodů.

Systém zápasů
Nasazování hráčů do zápasů bude dle zvyklostí na soupisky. Před sezonou kapitáni sepíší soupisku libovolně, není žádný žebříček. V sezoně musí být tato soupiska dodržena, pokud se oba kapitáni nedomluví na místě jinak. Tuto skutečnost bude nutné uvést do poznámky v zápise o utkání.

Více informací v Pravidla Davis cupu (pdf).